Maksāt par klikšķi vai maksāt par termiņu?
Attiecībā uz reklāmas atrašanos interneta meklēšanas rezultātu augstākajās pozīcijās fiksēta reklāmas kampaņas maksa par noteiktu termiņu ir labākā izvēle uzņēmumam ar nelielu reklāmas budžetu.
Vai pašam izvietot reklāmu meklētājos ir lētāk?
8 argumenti "par" vai "pret" aģentūras pakalpojumu izvēlei.
AdWords veiksmes stāsts: Žigulis un 65 € liels reklāmas budžets
Izvēlieties pareizo pakalpojuma sniedzēju un pat ar nelielu sākotnējo ieguldījumu ātri sasniegsiet pirmos pozitīvos rezultātus.
SEO vai AdWords - kas izdevīgāk?
Pateicoties pareizi izplānotai un izveidotai AdWords kampaņai, mūs atrod arvien jauni klienti, un bizness attīstās.
Noskaidrojiet, kā tiek veidota klikšķa cena, un cik tas izmaksā tieši Jums - varbūt tas izmaksā daudz mazāk, nekā spējat iedomāties...
17. Marts, 2015
Mūžu dzīvo, mūžu mācies – atziņa, par ko daudziem no mums nākas pārliecināties dažādās ikdienas situācijās. Arī tad, ja runa ir par uzņēmuma reklāmas kampaņu internetā. Lūk, patiess kāda mūsu klienta stāsts.
„Esam neliels uzņēmums, kas sniedz tīrīšanas pakalpojumus gan juridiskām, gan privātpersonām. Tīrām biroju telpas, savrupmājas un apkārtesošo teritoriju. Protams, lai par mums uzzinātu, ir „jābūt internetā”. Turklāt daudzi mūsu klienti vēlējās pasūtīt pakalpojumus tieši caur internetu.
«Galu galā - ja Jūsu uzņēmums šodien nav internetā, var uzskatīt, ka uzņēmuma nav vispār.»
Mājaslapu uztaisījām, pašiem patika, bet apmeklējums bija gaužām niecīgs. Turklāt mūsu mājaslapā nepieteicās neviens jauns klients. Lai meklēšanas rezultātos mūsu lapai tiktu nodrošinātas pēc iespējas augstākas pozīcijas, sameklējām kompāniju, kas nodrošina SEO pakalpojumus. Lēts prieks tas nebija, bet SEO pakalpojumu sniedzējs nopietni ķērās pie darba, un bijām pilni optimisma.
Tiesa, iesākums bija finansiāli „sāpīgs”.
«Lai ieviestu visus Google atbilstības kritērijus pašā lapā, nācās šķirties no pārsimts eiro.»
Pēc tam, lai panāktu lapas atrašanos pirmajās Google rezultātu lapās, SEO programmētājiem bija jāizvieto pēc iespējas vairāk mājas lapas reklāmu saites citās interneta lapās. Tas bija pakalpojums, par kuru katru mēnesi nācās maksāt vairāk nekā 150 EUR lielu abonēšanas maksu. Cerot uz lieliskiem rezultātiem un jauniem klientiem, sakodām zobus un pacietām visas izmaksas „gaišās nākotnes vārdā”.
«Pirmais iespaids, ka SEO nodrošina Jūsu uzņēmuma atrašanos „bezmaksas” meklēšanas rezultātos, ir absolūts mīts. Tas maksā, un maksā ļoti dārgi!»
Pēc 24 dienām mūsu lapa no 16. rezultātu lapas pārcēlās uz otro lapu, taču pēc 2,5 mēnešiem tā joprojām atradās otrajā lapā. SEO pakalpojumu sniedzējs skaidroja, ka SEO jeb mājas lapas optimizācija tādām meklētājprogrammām kā Google ir ilgs un komplicēts process, kas sastāv no vairāku pasākumu kopuma. To ieviešana aizņem daudz laika un kopumā, lai sasniegtu labus rezultātus, var aizņemt no vairākiem mēnešiem līdz vairākiem gadiem.
Turklāt viss atkarīgs no tā, ar kādiem atslēgvārdiem mājas lapa tiek optimizēta. Jo populārāks vārds - jo grūtāk un ilgāk sasniedzams rezultāts un lielākas izmaksas. Savukārt, ja optimizē vairākus atslēgvārdus, šīs izmaksas un/vai procesa ilgums proporcionāli pieaug. Ir mājas lapas, kuras piedāvā izvietot šīs saites uz apmaiņas principa, bet tad ir jāalgo speciālists, kas ar to visu laiku nodarbosies, un galu galā izmaksas būs līdzīgas.
Ļoti pārdzīvojām par SEO ieguldītajiem resursiem. Sākām interesēties paši – lasījām rakstus, klientu atsauksmes un uzzinājām arī par Google AdWords iespējām. Izrādās, ka atšķirībā no AdWords, SEO pakalpojumi nesniedz nekādu rezultātu garantiju. Tas ir ilgs, dārgs process, kura iznākums nekad nav skaidri paredzams. Google, kārtojot mājas lapas rezultātos, ņem vērā vairāk nekā 200 dažādu kritēriju. Tāpēc, piemēram, pēc pusgada Jūsu mājaslapa var atrasties gan 6. vietā, gan 36. vietā.
Ņemot vērā to, ka reāla jēga ir tikai no mājas lapas atrašanās pirmajā lapā jeb Top10, ilgi gaidītais rezultāts var arī nepiesaistīt tik lielu apmeklējumu, kā cerēts. Ir firmas, kas garantē mājas lapas ievietošanu šajā topā, bet neviens nevarēs garantēt, cik ilgu laiku tas aizņems un cik izmaksās.
Kad sapratām, ka ieguldīt līdzekļus SEO nebija pareizs lēmums, pusgadu pēc SEO uzsākšanas, šī gada maijā, ar dažiem atslēgvārdiem mūsu mājaslapa pēkšņi nokļuva Top3 meklēšanas rezultātos. Lielākais absurds - tie bija ziemas sezonas aktuālākie atslēgvārdi par sniega tīrīšanu, izvešanu – maijā!
«Tagad mums ir sadarbības līgums ar aģentūru Infomedia par AdWords reklāmas kampaņu un varam spriest par pirmajiem ieguvumiem!»
Mūsu ieguvumi: